Zinde Bir Beyin İçin

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Zinde Bir Beyin İçin

Mesaj  Admin Bir Paz Ağus. 10, 2008 4:56 pm

Zinde Bir Beyin İçin
İngiliz The Times gazetesi, Oxford ve Harvard üniversitesi bilimadamlarının
beyni genç tutmak üzerine yaptığı araştırmaları yayınladı. Zinde bir beyin
için:

Terleyin: Egzersiz, verimli çalışmak için bol oksijene ihtiyaç duyan beyin
hücrelerinin gıdası gibidir. Böylece beynin öğrenme ve hatırlama becerisi
güçlenir.

Balık yiyin: Yüksek Omega-3 içeren sardalya ve ton gibi yağlı balıkları
tüketmek zekayı attırır. Konsantrasyon ve okuma yeteneğini geliştirir. B
vitamini ve protein açısından zengin besinler de seratonin içerdiği için
beyindeki iletişim hızlanır.

Lavanta koklayın: Lavanta kokusu işe konsantrasyonu artırır. Özellikle öğle
aralarında, çalışmaya başlamadan önce lavanta koklayın.

Mola verin: Uzun ve aralıksız çalışma saatleri ters etki yaparak beynin
verimini düşürür. Araştırmalar her 40 dakikalık çalışmadan sonra 20
dakikalık ara vermenin, sonraki 40 dakikaya hazırlanmak için gerekli
olduğunu savunuyor.

İyi bir uyku çekin: Gece 7-8 saatlik uyku beyin performansını en üste taşır.
Ayrıca gün ortasında 30 dakikalık bir kestirme beynin şarj olmasını sağlar.

Sakız çiğneyin: Sakız çiğneme beyne giden kanı yüzde 20 artırıyor. Böylece
hafızayı kuvvetlendirip, stresi azaltıyor.

Su için: Yüzde 80i su içeren beynimiz su içmediğimizde küçülüyor. Bu
sebepten her gün 1.5- 2 litre arasında su içmek gerekiyor.

Kırmızıya bakmayın: Kırmızı görmek özellikle sınavda başarıyı düşürüyor ve
öğrencide motivasyon düşüklüğü yaratıyor.

Seks yapın: Orgazmla sonuçlanan bir seks veya hamilelik süreci, kadınların
beyinlerindeki prolaktin hormonunun ve beyin hücrelerinin artmasını
sağlıyor.

Sıcak çikolata için: Yatmadan önce içilecek bir bardak sıcak çikolata zekayı
arırıyor. Kakao özellikle yaşlıların zihnini açıyor.

Rock dinleyin: Araştırmalar rock müziğin de, klasik müzik kadar öğrenmeyi ve
konsantrasyonu artırdığını gösterdi.

Rahatlayın: Rahat bir yere oturup gözlerinizi kapayın ve ayaklarınızdan
boynunuza kadar tek tek kaslarınızın gevşediğini hissedin. Gerginliği atmak,
sınavdaki başarınızı yükseltecektir.

Yetenek geliştirin: 6 yaş grubu üzerinde yapılan araştırmalara göre müzik ve
resim gibi konularda eğitim gören çocukların IQları daha yüksek oluyor.

Sınırlı teknoloji: SMS ve e-maili fazla kullanmak ve çok televizyon
seyretmek zeka seviyesini düşürüyor.

Beyin jimnastiği yapın: Akıl oyunları oynayarak, bulmaca ve zeka testleri
çözerek beyninizi zinde tutabilirsiniz.

Alkol almayın: Alkol beyin hücrelerini öldürerek, öğrenme ve hafıza
bölgesine zarar verir.
avatar
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 114
Kayıt tarihi : 10/08/08

Kullanıcı profilini gör http://health100.eniyiforum.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz